Maandag 11 februari 2019

Marketing & Communicatie

Geert Dijks

Hoe watersport en -recreatie zich ontwikkelt van elitesport tot volksvermaak

Iedereen in Nederland woont in de buurt van bevaarbaar water. De dichtheid van vaarwegen, voorzieningen en mogelijkheden is enorm. Op het water is nog voldoende ruimte. De watersport- en recreatiesector in Nederland is uniek. Maar kan de sector dit ook verzilveren? Welke koers varen Nederlandse ondernemers om de toekomst zeker te stellen?

De oudste boot ooit gevonden is gemaakt in Nederland, ruim 6.500 jaar voor Christus. Nederland heeft een rijke maritieme historie en is de kraamkamer van de watersport. De ontwikkeling van deze sector is razendsnel gegaan. De elite begon met het laten ontwikkelen van mooie klassieke houten of stalen schepen voor plezier. Met de toepassing van polyester werd een zeil- of motorjacht bereikbaar voor velen. De watersport ontwikkelde zich van elitesport tot volksvermaak.

Wat is de positie van Nederland op dit moment? Hoe ontwikkelt de watersport? Wat zijn de toekomstperspectieven? Zijn er grote bedreigingen en wat zijn de kansen? Vragen die de jachtbouw, toelevering- en recreatieondernemers bezig houden.

Geert Dijks, directeur van HISWA Vereniging doet een boekje op over deze 'business with a smile' en hoe ondernemers met elkaar samenwerken om te zorgen voor een nieuwe impuls van de watersport- en recreatie. Onder andere door een fusie met de vereniging van recreatieondernemers RECRON. 

Meer informatie via www.hiswa.nl

De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.

← vorig evenement volgend evenement →