Trends & Toekomst
Corien Rodenburg -> Creative Cities AmsterdamMaarten de Wolff -> Stichting Beehive Rogier van der Groep -> Economisch Geograaf De creatieve sector wordt als uithangbord van Nederland voor de economie steeds belangrijker. De creatieven die er werken zorgen voor een hippe, internationale uitstraling en dragen hun steentje bij in het vergroten van het verdienvermogen van ons land, waarbij bedrijven steeds meer gebruik maken van de kennis van creatieven in innovatie en nieuwe producten. Zeker in Amsterdam, dat zich steeds meer profileert als creatieve kennisstad van mode, muziek, design, dans, reclame en media en creatieve broedplaatsen steeds belangrijker worden. Amsterdam als creatieve broedplaats werkt als een magneet op creatief talent uit de hele wereld. Zij zorgen voor invulling van bedrijfsruimte, waar andere bedrijven liever niet zitten. Vaak zijn het kleinere als ZZP-er werkende professionele ondernemers die samen met andere creatieven iets groots of opvallends neerzetten. Ze zijn actief in de entertainment, reclame, communicatie, media, internet, ICT, architectuur. Maar bijvoorbeeld ook in de grafische vormgeving en gamingindustrie. De creatieve industrie wordt steeds belangrijker voor het internationale imago van Amsterdam en het land. De Creatieve Industrie kan eensgezind het imago bepalen van Amsterdam, vergelijkbaar met Londen, Milaan of Berlijn.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.