Marketing & Communicatie
Chinese bedrijven falen in het neerzetten van hun eigen merken. Wat zijn de 'faal-factoren' en hoe kan het Chinese bedrijven wel lukken hun merk succesvol te introduceren in de oververzadigde westerse markten? Chinese bedrijven hebben door dat het bezit van merken op de langere duur van grotere waarde is dan het bezitten en exploiteren van productiefaciliteiten. Men wil daarom van 'OEM' (Original Equipment Manufacturer) naar 'OBM' (Own Brand Manufacturer), maar recent onderzoek toont aan dat men daar niet in slaagt. Jan Rijkenberg is auteur van het boek 'Concepting', over het op de markt brengen van merken op basis van een gedachtegoed. Dit boek, o.a. vertaald in het Chinees, heeft BSUR Shanghai een unieke positie gegeven als 'creative brand consultancy'. Zie: www.bsur.com
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.