Marketing & Communicatie
Diederick Koopal is één van de oprichters van het succesvolle communicatie bureau NeBoKo. Communicatieman in hart en nieren. Was enige tijd geleden gast van Matthijs van Nieuwkerk bij Collegetour. Diederick komt zijn licht laten schijnen over het fenomeen Communicatie. Een vak waar iedereen verstand van heeft maar waar er slechts een paar zijn die je als vakman kunt bestempelen. Diederick Koopal is er zo één. Hij won in de loop der jaren als reclameman en creative director vele prijzen. Nationale prijzen als Effies, ADCN Lampen, Gouden Loekies voor vele opdrachtgevers als Heineken, Cup a Soup en Albert Heijn (Harry Piekema). Daarnaast ook veel internationale prijzen als Cannes Leeuwen en Clio's voor o.a. Unilever, Nestle en Heineken. Met als hoogtepunt de Grand Prix in Cannes voor het Nestlé filmpje Rolo Olifant. Daarnaast trad hij toe in de Hall of Fame van de ADCN en werd hij Legend van de VEA ( Vereniging Erkende Adviesbureaus) De laatste drie jaar legt hij zich vooral toe op het maken van speelfilms. Ook hierin is hij succesvol. Denk aan drie Gouden Kalveren voor de Hazesfilm, Bloed Zweet en Tranen op het Nederlands Film Festival en de publieksprijs van het filmfestival in Turijn.
De samenstellers van het Historisch Sprekers Archief hebben grote zorgvuldigheid betracht bij het verzamelen en citeren van de gegevens die hoofdzakelijk afkomstig zijn uit de archieven van de Koninklijke Industrieele Groote Club en eerder via de website openbaar gemaakte data. Mocht U een aan- of opmerking hebben over de teksten en/of afbeeldingen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de redactie via clubinfo@igc.nl.
Tekst: Archief Koninklijke IGCFoto's: Archief Koninklijke IGC